Contact
Peters Psychotherapie
Kerkenbos 1002
6546 BA Nijmegen
Telefoon: 024 3446211
e-mail: info@pptherapie.nl
Wanneer u zich wilt aanmelden voor een behandeling en/of wanneer u vragen heeft kunt u telefonisch contact met ons opnemen.
Wij zijn in ieder geval bereikbaar op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag van 08:30 uur tot 17.30 uur. Buiten deze tijden kunt u altijd een boodschap achterlaten op ons antwoordapparaat, wij bellen u dan zo spoedig mogelijk terug.
Indien u dringend een hulpverlener dient te spreken, omdat u zich in crisis bevindt en u kunt, buiten genoemde tijden, geen mondeling contact met ons krijgen, dan dient u met uw huisarts of huisartsenpost contact op te nemen. Dit geldt in ieder geval, tenzij anders met uw behandelaar is afgesproken, voor de avonden, nachten en het weekend.
U kunt zowel met als zonder verwijskaart van uw huisarts bij ons terecht voor een behandeling.
Wachttijden
Wij streven ernaar om vanaf 2021 te werken met een pre-intake. Dit doen wij om z.s.m. te bepalen of u op de juiste wachtlijst staat (Basis of Specialistisch), en of u aan het juiste adres bent, zodat u niet voor niets staat te wachten op een behandeling. Hiervoor hebben wij wel op tijd uw verwijsbrief nodig.
Onze wachttijd tussen pre-intake en intake (met aansluitend behandeling) bedraagt momenteel:
BGGZ wachttijd ca. 1 - 4 weken
SGGZ wachttijd ca. 3 - 4 maanden
Voor CZ nemen we geen nieuwe cliënten in de SGGZ aan.
Voor Menzis en VGZ is een beperkt aantal plaatsen.
Wij hanteren geen wachttijd tussen Intake en Behandeling; de behandeling begint bij ons aansluitend aan de intake. Wij hebben namelijk ervaren dat cliënten juist deze wachttijd tussen intake en behandeling heel vervelend vinden. Dit betekent dat u in drukke tijden soms wat langer op de wachtlijst staat voor een intake, maar dat de behandeling daarna vloeiend door kan lopen.
Voor 2022 en 2023 hebben wij geen contract met ONVZ. Hieronder vallen ook PNO, Vvaa en Jaaah.
Met een restitutiepolis kunt u wel terecht.
De Zorgverzekeraars geven u de volgende boodschap: wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).
Bijgewerkt 30 augustus 2023